Porozumienie Sołectw – szanse rosną

Szanse na realizację połączeń drogowych sugerowanych w zawartym 19 lutego 2016 Porozumieniu Sołectw wyraźnie rosną. Spotkania przedstawicieli Sołectw z Zarządami Gminy Nadarzyn i Powiatu Pruszków dały pozytywne rezultaty.

Podczas spotkania w dniu 5 maja 2016 roku Gmina Nadarzyn wycofała się z wcześniejszych deklaracji oraz poparła rozwiązanie wypracowane przez przedstawicieli Starej Wsi i Żółwina. Protest mieszkańców i Rady Sołeckiej Starej Wsi przyniósł efekt.  Poniżej protokół ustaleń z tego spotkania.

Dnia 31 maja 2016 roku z petycją w sprawie dróg powiatowych w Żółwinie do Starosty Powiatu Pruszkowskiego udali się przedstawiciele Sołectwa Żółwin. Poniżej notatka służbowa z tego spotkania, z odręczną decyzją Starosty Powiatu Pruszków, Pana Maksyma Gołosia, która pozwala mieć nadzieję na realizację naszych postulatów.

p. M. Chmielewski (Mirosław Chmielewski, Członek Zarządu Powiatu)
p. A. Bittel (Andrzej Bittel, Naczelnik Wydziału Infrastruktury i Ochrony Środowiska)
proszę o uwzględnienie postulatów w planie sieci dróg powiatowych oraz rozważenie niezbędnych prac utrzymujących bezp. i komfort na wspomnianych drogach powiatowych
1.06.2016
/podpis/

Więcej informacji o Porozumieniu Sołectw znajdziecie Państwo tutaj.

6 myśli na temat „Porozumienie Sołectw – szanse rosną

  1. Na Słonecznej, oprócz wyniesionych przejść dla pieszych i wyniesionego skrzyżowania z Południową, konieczne jest również zwrócenie się do Powiatu o ustawienie znaków ograniczenia prędkości do 40 km/h, tak jak zrobiono to na Granicznej.

  2. dzięki tzw. Obwodnicy, tranzyt ominie najbardziej zaludnione tereny Starej Wsi a drogę powiatową częściowo przekwalifikuje się w gminną co da możliwość zainstalowania chociażby spowalniaczy oczywiście chodzi o Starą Wieś, należy pamiętać że ruch pojazdów omijający Starą Wieś zostanie skierowany w najbardziej zaludnione tereny Zółwina, czyli Słoneczną i Nadarzyńską

  3. @PM. Obwodnica, o której Pan mówi, to odcinek od ul. Grodziskiej wzdłuż rzeki Mrówka wprost do węzła Młochów. Skieruje ona obecny ruch do Warszawy z ul. Grodziskiej z kierunku od Grodziska, Milanówka, Książenic obok centrum Starej Wsi.

    Według naszych informacji w tym roku zmodernizowana ma zostać przez władze Grodziska ul. Sadowa w Książenicach na przedłużeniu ul. Książenickiej w Owczarni. Samochody z Milanówka jadące obecnie przez Żółwin lub Podkowę pojadą Książenicką, Sadową, Dębową przez Urszulin do Grodziskiej.

    O skierowanie tego ruchu poza centrum Starej Wsi zabiega tamtejsze Sołectwo.

    Tak więc „ruch zostanie skierowany” w ul. Grodziską, ale dalej nie do Żółwina, a do Owczarni, tam jeszcze w tym roku będzie połączenie asfaltowe.

    Połączenie ul. Granicznej w Tereni z ul. Grodziską w Starej Wsi nie ma z tym nic wspólnego. Takie połączenie skieruje ruch z południowego Żółwina do S8, zamiast obecnego obciążenia ul. Słonecznej i Nadarzyńskiej ruchem do drogi 720 lub A2.

    Efekt będzie odwrotny od sugerowanego przez Pana.

  4. Efekt odwrotny uzyskamy jeżeli uda się spowolnić ruch pojazdów na Słonecznej także na planowanym nowym jej przebiegu oraz powstanie alternatywny dojazd asfaltowy przez Owczarnie (dla pojazdów z Milanówka i okolic), jeżeli nie spowolnimy ruchu to cześć pojazdów z Podkowy pojedzie do S8 przez Żółwin zamiast ul. Bukową do węzła Nadarzyn – czyli tranzyt przeniesie się do Żółwina

  5. W protokole rozmów Sołectwa ze Starostą jest jednoznaczna informacja o wniosku o spowolnienie ruchu na ul. Słonecznej, i równie jednoznaczne zalecenie Starosty co do „niezbędnych prac utrzymujących bezp. i komfort na wspomnianych drogach powiatowych”. Pozostaje nam oczekiwać, że realizacja tego zalecenia nastąpi wkrótce.

    Sołtys, ze swojej strony wystąpi z odpowiednim pismem do Zarządu Powiatu Pruszków w ślad za rozmowami.

  6. Ja osobiście nie bardzo rozumiem ten pęd do budowania garbów na drogach. Dużo podróżuje i nie zauważyłem w innych krajach tak dużego nasycenia dróg przeszkodami. Przecież droga ma Nam służyć do sprawnego,płynnego i przyjemnego poruszania się – a nie być „gehenną”. Przykładem może być ulica szkolna gdzie po wybudowaniu chodnika zapomniano usunąć kilkanaście garbów. Efektem tego jest:
    – degradacja naszych samochodów i w konsekwencji konieczność częstych remontów czyli tracimy pieniądze
    – brak płynności jazdy = więcej spalin i zanieczyszczonego powietrza
    – pogorszenie bezpieczeństwa ruchu, ludzie jeżdzą od lewej do prawej po skosie itp byle jak najmniej inwazyjnie najechać na próg

    Może lepiej lobbować za chodnikami a nie progami.

Dodaj komentarz